SEO deyince şunu içimizden sayıklamaya başlıyoruz artık değil mi?
“Kullanıcı deneyimi HER ŞEYDİR” 🙂
Tek sayfa – landing page siteler için seo çalışmaları çok sayfalı web sitelere göre daha zordur. Ama gözünüz korkmasın çünkü bu yazıda altın değerinde bilgiler paylaşacağım.
Hadi başlayalım!
Tek Sayfa (Landing Page) Siteler İçin SEO Çalışması Nasıl Yapılır?
Öncelikle kendinize şunun cevabını verin: “Benim sektörüm için tek sayfalık web sitesi uygun ve yeterli olacak mıdır?” Çünkü tek sayfalık web sitelerde tüm bilgiler aynı sayfada bulunur. İşletmeniz için one page web site seçmeli misiniz? Cevabınız “evet” ise tek sayfa – landing page siteler için SEO yazımı okumaya devam ediniz.
Tek sayfa siteler daha çok tanıtım siteleri oluşturulmak istenildiğinde tercih edilir. Oldukça popüler olan bu web sitesi türünün avantajları olduğu kadar dezavantajları da bulunmaktadır. One page siteler SEO çalışmaları açısından basit gibi görünse de aslında oldukça zordur.
Tek sayfalık web siteleri için yapılan SEO çalışmaları, birden fazla sayfaya sahip web siteleri için yapılan SEO çalışmalarından tamamen farklıdır.
Tek sayfalı siteleri optimize etmek diğerlerine göre oldukça zaman alacaktır. Çünkü tek sayfa üzerinde hizmetlerinizde yer alan tüm çalışmalarınızı yapmanız gerekecektir.
Gelin şimdi tek sayfa – landing page siteler için SEO çalışması nasıl yapılır, birlikte inceleyelim;
- SEO anahtar kelimelerinizi – odak kelimelerinizi belirleyin
- Site hızı optimizasyonu yapın
- Mobil kullanılabilirliğe önem verin, kontrol edin
- Backlink oluşturun
- SEO analizi yapın
Şimdi bu başlıkları birer birer ele alalım.
– Tek Sayfa Siteler için SEO Anahtar Kelimelerinizi Belirleyin
Klasik SEO çalışmalarında olduğu gibi tek sayfalık siteler için yapılacak SEO çalışmalarında da anahtar kelime araştırması yapmak oldukça önemlidir. Diğer çok sayfalı sitelerde olduğu gibi çok fazla anahtar kelime kullanamayacağınız için bunu dikkatli bir şekilde seçmelisiniz.
Sınırlı bir içeriğe sahip olacağınız için ana sayfanızın düzenlenmesinde size trafik sağlayacağını düşündüğünüz anahtar kelimeleri seçmelisiniz.
Anahtar kelime seçerken ayıracağınız vakit ve çaba diğerlerine göre oldukça fazla olacaktır. Anahtar kelime sıralamasının kullanımına dikkat etmeli düzenli bir şekilde başlıklarda kullanmalısınız.
– Site Hızı
Site hızının yavaş olması hemen çıkma oranını yükseltebilir. Bu da olumsuz bir kullanıcı deneyimine sebep olur. Ayrıca Google’ın sıralama faktörlerinden biri olan sayfa açılış hızı yüksek olursa Google sıralamalarında daha iyi konumlarda olabilirsiniz. SEO açısından bu sitelerde de sayfa açılış hızına oldukça dikkat etmelidir.
Google Page Speed İnsight aracını kullanarak web sitenizin hızınızı etkileyen faktörler varsa bunları çözüme kavuşturabilirsiniz.
– Mobil Kullanılabilirlik
Tek sayfa siteler için SEO çalışmaları kapsamında mobil kullanım oldukça rahat bir kullanım sergileyecektir. Site içerisinde gezinti kullanıcı deneyimi açısından kolay olacaktır.
Sayfa içerisinden tüm içeriklere erişim imkanımız oluyor. İnternet erişiminin mobil cihazlarda oldukça fazla olduğunu düşünürsek responsive tasarımın web siteleri için ne kadar önemli olduğunun farkına varmış oluruz
One page siteler mobil kullanıma bağlı olarak kullanıcılara daha hızlı ve daha kolay erişme imkanı sunar. Bu yüzden tek sayfalık web sitelerin mutlaka mobil uyumlu olması gerekmektedir.
– Backlink Oluşturun
Backlink tüm web siteleri için oldukça dikkat edilmesi gereken bir konu. Tek sayfalık web sitelerin çok fazla içeriğinin olmamasını göz önüne aldığımızda backlink faktörü daha önemli bir hal alıyor.
Arama motorları tarafından trafik çekecek başka sayfalar olmadığı için olabildiğince fazla backlink oluşturulması bu tek sayfalık siteler için SEO çalışmalarının da başında geliyor.
Ne kadar çok backlink alırsanız ya da backlink oluşturursanız Google’a bildirerek sıralamalardaki konumunuzu daha iyi yerlere taşıyabilirsiniz. Ama abartmadan, tane tane ve zamana yayarak kaliteli backlink almaya bakın.
– Tek Sayfa Siteler İçin SEO Analizi Yapın
Tek sayfalık siteler için SEO çalışmalarında kullanıcı deneyimi açısından önemli bir yer tutar. Web sitenizde olmasını istediğiniz dönüşümlerin gerçekleşmesi için bu konuya oldukça dikkat etmeniz gerekir.
Kullanıcılar web sitenizde ne kadar vakit geçiriyor? Hangi bölümleri daha çok ziyaret ediyor veya hangi bölümleri ziyaret etmiyor?
Tüm bu soruların cevabını bildiğiniz takdirde tek sayfalık sitenizin analizini gerçekleştirmiş olursunuz. Buna bağlı olarak da gerekli düzenlemeleri gerçekleştirebilirsiniz.
Google Analytics ve Search Console kurulumlarından sonra dilerseniz Yandex Metrica aracını kullanabilirsiniz. Yandex metrica, sitenizde gerçekleştirilen tüm oturumların kaydını tutar. Kullanıcının site içerisindeki davranışlarının video kaydını da tutar.
Ayrıca Yandex Metrica, ısı haritası ile de web sayfaları arasında en çok hangi bölümlerin tıklandığını, hangi bölümlerin tıklanmadığını görmenizi sağlar.
Bu bilgilere ek olarak, daha önce burada paylaşmış olduğum tek sayfa – one page – landing page siteler için SEO tüyolarını da göz önünde bulundurmayı unutmayın.
Eğer kendinizi hazır ve yeterli hissetmiyorsanız SEO danışmanlığı hizmetimizden faydalanmak için bizimle iletişime geçin.
Bir teşekküre bin şükran!
Görüşmek üzere.