Link Juice Nedir? Link Juice Nasıl Çalışır?
Link Juice konusu aydınlatabilmek amacıyla çok beğendiğim bir yazıyı sizlerle de paylaşmak istedim. Tamamen okuduğunuzda aklınızda bu konuya dair tek bir soru işareti dahi kalmayacaktır. 🙂
Konuya direkt olarak örnekle başlayalım.
Diyelim aynı anda 3 tane web site (Web site 1, Web site 2, Web site 3) kurdunuz. Bu 3 tane site de aynı anahtar kelimeyi hedeflemekte ve 3 siteye de her gün düzenli, özgün içerik giriliyor olsun.
Google’ın ilk yıllarında bu tarz bir çalışma ile 3 web site de arama sonuçlarında yaklaşık aynı sıralarda çıkmaktaydı. Mesela hepsi 3. sayfada çıkıyor olsun (Link juice Google’a özgü bir kavram olduğu için tüm yazı Google hakkında olacaktır. Yani Yandex, Bing, Ask gibi arama motorları konunun dışında olacaktır)
Şimdi diyelim Web Site 2, Web Site A’dan link aldı ancak diğer 2 web site herhangi bir link almadı. Böyle bir durumda Google, Web Site 2’yi arama sonuçlarında diğer 2 sitenin üzerinde çıkaracaktır. Sebebi ise oldukça basit: Link Juice aktarımının gerçekleşmiş olması…
Yani özetle, Web Site 2’nin Web Site A’dan link alması link juice yani değer geçişine neden oldu ve Web Site 2 rakiplerinden daha değerli bir web site haline geldi.
Web Site 2, Google arama sonuçlarının 3. sayfasından 2. sayfasına çıkmayı başardı diyebiliriz. Web Site 1 ve Web Site 2 hala Google 3. sayfadalar…
Diyelim Web Site 3 de Web Site A’dan link aldı. Böyle bir durumda da Google Web Site 2 ve Web Site 3’e eşit davranacak ancak Web Site 1’in herhangi bir linki olmadığı için bu site gerilerde kalmaya devam edecektir.
Yukarıdaki şemadaki durum gerçekleşirse Google arama sonuçlarında Web Site 2 ve Web Site 3 yüksek ihtimalle yan yana yer alacaktır.
Bir de bu iki web sitenin farklı web sitelerden link aldığı durumu inceleyelim…
Diyelim Web Site 2, Web Site A’dan link alsın ve Web Site 3 ise Web Site B’den…Böyle bir durumda Google hangi backlink’in ne kadar değerli olduğunu nasıl anlayacak?
Yukarıdaki senaryoya göre, Google Algoritması ilk önce Web Site A ile Web Site B’nin Page Rank değerlerini kontrol edecektir.
Eğer bu iki web site için Page Rank değerleri farklı ise Link Juice değerleri de farklı olacaktır. Eğer Web Site B’nin Page Rank değeri Web Site A’dan daha büyükse, Web Site 3 Web Site 2’den daha fazla link juice elde etmiş olacaktır.
Google böyle bir durumda Web Site 3’ü arama sonuçlarında daha üst sıralara taşıyacaktır.
Page Rank değerinden ayrı olarak, Link Juice değeri, backlink veren web sitenin Link Juice’ına göre de değişiklik gösterecektir.
Link Juice bağlı olduğu parametreler:
- Backlink sayısı
- Backlink gönderen web sitenin Page Rank değeri
Önemli:
- Zengin bir Link Juice’den gelen backlink daha değerlidir.
- Çok sayıda değerli backlinki olan web sitelerin link juice değerleri de yüksek olacaktır.
- Backlinki olmayan web sitelerin Google’da üst sıralara çıkmaları pek de mümkün olmayacaktır.
- Çok sayıda değerli backlink/link juice elde etmelisiniz.
- Aldığınız backlinklerde nofollow etiketi olmamalıdır. Yoksa link juice akışı gerçekleşmeyecektir.