Instagram reklamlarıyla Facebook ilişkisi ve Instagram reklam analizleri
Instagram reklamları nasıl verilir? Instagram reklam hesabı nasıl oluşturulur ve reklam değerlendirme sonuçlarına nereden ulaşılır?
Geçtiğimiz yıllarda Instagram tarafından denenen fakat pek başarılı olamayan Instagram reklamları geliştirilmiş haliyle son bir kaç aydır hayatımıza dahil oldu. Alınan olumlu sonuçların etkisinden midir yoksa özellikle Türkiye’de Instagram’ın kullanıcılar tarafından oldukça aktif kullanılmasından mıdır bilinmez ama Instagram reklamları büyük, küçük pek çok firma tarafından kullanılmaya başlandı. Peki Instagram’da nasıl reklam verebiliriz bunu biraz inceleyelim.
Instagram reklamları kullanıma açıldığında Boyner, P&G, Turkcell, THY, Modagram gibi firmalar ile başlamış olup, şuan büyükten küçüğe tüm firmaların reklam oluşturabilmesi için imkan veren yapısıyla küçük işletmelerin de reklam vermesine olanak sağlıyor. Reklam verebilmeniz için bir Instagram hesabınız olması şartı da bulunmuyor. Fakat Facebook reklam hesabına sahip olmanız ve reklam vermek istediğiniz Instagram hesabını bu hesaba bağlamanız gerekiyor.
Reklam verirken Facebook reklamı verirken yaptığınız tüm düzenlemeleri yaparak son aşamada tanımladığınız Instagram hesabını seçmeniz yeterli olacaktır. Fakat Instagram reklamlarınızın altına yapılan yorumları yanıtlamanız için Instagram hesabınızı Bussiness Manager’a eklemeniz gerekmektedir.
Instagram reklamlarını Power Editör ve Facebook Reklamları API’sı kullanarak oluşturabilirsiniz. Yatay ya da Instagram’ın kendi formatı olan kare formatta reklam yayınlamanız mümkün. Yeni özelliği ile video reklamlarının kare formatta olma zorunluluğu bulunmuyor. Ayrıca 15-30 saniyelik videolar kullanarak da reklam verebiliyorsunuz. Vermiş olduğunuz reklamların değerlendirme sonuçlarını ise gene reklam yöneticisi ya da Power Editör üzerinden görüntüleyebilirsiniz. Reklamlarınız da Instagram üzerinde diğer paylaşımlarla aynı şekilde görünecektir. Reklamlarınız sağ üst köşede yer alan “Sponsorlu” ibaresi ile reklam olduklarını ayırt etmeniz mümkün oluyor. Reklamlarınız kullanıcıların ana akışlarında diğer takip ettikleri hesapların gönderileri arasında gösterilir.
Instagram reklamlarında reklam verme seçenekleri ise Image Ads, Video Ads ve Carousel Ads olmak üzere 3’e ayrılıyor ve her bir reklamın alt kısmında sponsorlu bağlıntı ibaresinin olduğu bölümde kullanıcıyı yönlendirmeye yönelik eylem çağrısı butonu yer alıyor. Intagram reklamlarının faturalandırma sisteminde ise yine reklam yöneticisi üzerinden faturalar kısmına gelerek inceleyebilirsiniz. Instagram reklamları için yaptığınız harcamalar faturalar kısmında ayrı bir harcama kalemi olarak gösterilecektir. Instagram reklamları her geçen gün bir çok firma tarafından kullanılmaya devam ediyor. Instagram reklamları için daha fazla bilgi almak isterseniz Facebook for Bussines ‘dan yararlanabilirsiniz.
İyi çalışmalar! 🙂