Google’da bir arama yaptığınızda belirli algoritmaya göre sıraladığı sonuçları görürsünüz. Google’ın yayınladığı bazı kaynaklara göre bu sonuçları belirlemek için sadece otomatik bir sistem yok. Search quality ekibindeki arkadaşlar bazı manuel kontroller yaparak sonuçların iyileştirilmesini sağlıyorlar. Şimdi bunu nasıl yapıyorlar biraz irdeleyelim.
Google’da “Mercedes” araması yaptığımızda çıkan sıralamaları bir inceleyelim.
Mercedes Türkiye
Mercedes Global Sitesi
Arabam.com Mercedes Kategorisi
Sahibinden.com Mercedes Kategorisi
Türkçe Wikipedia
İngilizce Wikipedia
Mercedes Amerika Sitesi
Otoaraba.com Mercedes Kategorisi
Mercedes AMG Sitesi
Mercedes Finans Sitesi
Bu sıralamanın benzerini “Honda”, “BMW” gibi aramalarda da rahatça görebilirsiniz. Peki bu sonuçları belirlemek için nasıl bir manuel süreç işliyor.
Search Quality ekibindeki arkadaş ilk olarak ana bir sorgu belirliyor, örneğin “Mercedes“. Bu sorguyu aratan kullanıcının amacı ne olabilir ? ” Mercedes” araması yapan kullanıcı bi adet Mercedes marka araba satın almak istiyordur ve bu araba ile ilgili daha ayrıntılı bilgiye ihtiyacı vardır.”
Daha sonra search quality ekibi arama sonuçlarındaki siteleri, kullanıcının aradığında istediği bilgilere ulaşıp ulaşamamasına bağlı olarak önem sırasına göre işaretliyor. Örneğin “1. sırada mutlaka Mercedes’in Türkiye sitesi bulunmalı, sonrasında ilan siteleri ve Wikipedia sayfaları kullanıcının amacına ulaşması için doğru sayfalar olacaktır “şeklinde bir mantık yürüterek bu sonuçları düzenliyor. Bu sonuçlar da daha sonrasında benzer aramalar için bütün algoritmaya uygulanıyor.
Ayrıca ekiptekiler sitelere bakarken ilan sitelerinde gerçekten ilanların yer aldığını, bilgi içeren sitelerin fotoğraf da içerdiğini ve eticaret sitelerinin sepet kısımlarının olduğunu ve satın alma yapılabildiğini manuel olarak kontrol ettiklerinden dolayı, web sitenizin amacını belirleyip bu doğrultuda çalışmalar yapmanız sitenizin sıralamaları ve trafiği açısından daha etkili olacaktır.