Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) Ne İşe Yarar ve Neden Önemlidir.
Milyonlarca internet kullanıcısının olduğu günümüzde artan internet sitesi kullanıcısına paralel olarak web siteleri de aynı oranda artmakta ve rekabet gün geçtikçe dijital ortamda daha da kızışmaktadır. Rekabetin olduğu her yerde olduğu gibi web’de de bazı web siteleri alıp başını giderken bazıları da sadece site sahipleri dışında hiç kimse tarafından ziyaret edilmemekte ve kendi yalnızlığına terk edilmektedir. Yaşanan gelişmeler doğal olarak bu sonucu doğurmakta ve gün geçtikçe daha da artmakta. Sattığınız bir ürünün yalnızca web sitenizi bilen sınırlı bir yakın çevreniz dışında kimse tarafından ziyaret edilmediği için bilinmiyor olması hiçbir şirkete ya da internet girişimine yarar sağlamaz. Yalnızca kartvizitinizin olduğu kişiler dışında da interneti aktif olarak kullanan tüm diğer herkesin ihtiyaçları olduğunda karşılarına çıkmanız ve internet pastasından sizin de payınıza düşeni almanız gerekir.
Her gün hemen her sektörde milyonlarca aratmanın olduğunu hesaba katarsanız bu pastanın ne kadar büyük olduğunu tahmin edebilirsiniz. İnternet bu yönüyle aynı zamanda ücretsiz bir pazarlama aracı olarak da web sitesi sahiplerine sınırsız olanaklar sunuyor. Yalnızca sınırlı bir çevreye/bölgeye hitap eden bir marka ya da ürününüz web sayfanız aracılığıyla tüm dünyaya duyurulabilir. Bunu yapmak sanıldığı kadar zor değil. Firmanız çok yoğun bir rekabetin olmadığı sektörde ise, belirli bir çaba ve emek sonucu kısa bir süre içerisinde bunun meyvelerini toplayabilirsiniz. Daha çok internet üzerinden alışveriş yapma imkanının olduğu bilet satışı, tatil vb rekabetin çok yoğun olduğu sektörlerde bu ne yazık ki kişisel çabalarla pek de mümkün değil.
Hem web sayfanız hem de harici bir blog üzerinden sunduğunuz hizmeti ya da sattığınız ürünü tanıtan yazılarla bile dijital ortamda birçokları tarafından görünebilir ve hem markanızın imajını güçlendirir hem de bu sayede internet üzerinden kazanç ve müşteri elde edebilirsiniz.
SEO Nedir?
Kısaca Google, Yandex ve Bing gibi arama motorları tarafından web sayfanızın rahat bir şekilde okunabilmesi ve arama motorlarında yapılan bu sorgularda web sitenizin de görünmesini sağlamak için yapılan bir takım web sitesi optimizasyonudur. Burada ufak bir kavram karmaşası olabilir. Aslında yapılan çalışmalar arama motoru optimizasyonu değil web sitesinin arama motorları için optimize edilmesidir. Ama kelimenin tam olarak karşılığı aşağıdaki şekildedir.
SEO: Search Engine Optimization
Arama Motoru Optimizasyonu
Seo Nasıl Yapılır?
Seo’yu iç ve dış SEO olarak iki kısıma ayırabiliriz.
İç SEO
İç Seo eğer web siteniz dinamikse ya da html, css bilginiz varsa söyleyeceklerim sizin için önemli olabilir fakat ne bir dinamik web siteniz ne de html,css bilginiz yoksa bu kısım sizi pek ilgilendirmeyebilir. Bunu çok dert etmeyin çünkü dış Seo dediğim bir sonraki bölümde sizin için yer var.
Web sayfanızda sizin gördüğünüz bir alan olduğu gibi arama motorlarının da(Google, Yandex, Bing vs) gördüğü kısımlar vardır ve bu kısımların iyileştirilmesi için önce de dediğim gibi dinamik bir web sitesine ya da html,css bilgisine ihtiyaç duyarsınız. Elbette sizin gördüğünüz kısımları da (görsel üzerine yazılmış yazılar ve flash hariç) arama motorları da görebiliyor fakat özellikle dikkat ettikleri belli alanlar vardır. Bunlar Title, Description ve Keyword gibi belli alanlardır. Her ne kadar son dönemlerde bunların eski gücünü yitirdiği üzerinde söylentiler olsa da hala güçlerini sürdürmekteler. Bu noktada sayfanızdaki bu title, description ve keyword gibi alanlara yaptığınız iyileştirmeler web sayfanızın içeriğiyle de birebir uyumlu olmalıdır. Aksi taktirde bu çalışma size yarardan çok zarar getirebilir.
Google web sitenizdeki içerikleri son kullanıcılar için çok önemli olarak görür ve sayfanızdaki içerikler üzerinden sitenizi değerlendirmeye alır ve yapılan sonuçlarda sayfanızı eğer aratılan sorgulara cevap verebileceğini düşündüğü taktirde kullanıcıların karşısına getirir.
Google gibi arama motorlarının amacı yapılan aratmaların doğru adreslere ulaşmasını sağlamak ve bu noktada da web sayfalarının gerçekten yapılan sonuçlara cevap verebilecek içerikler üretiyor olması gerekir. Yapılan hileler arama motorları tarafından er ya da geç fark edilir ve bunun sonucunda da sitenizin karanlık sularda kaybolmasına neden olur. Size önerim web sayfanızda sunduğunuz hizmetin ya da sattığınız ürünün çok doğru bir şekilde ayrıntılarına kadar tanıtımını ve yazılarını yazarak web sayfanızı ziyaret eden mevcut müşterilerinize en doğru sonuçları göstermeniz olur. Bu sayede arama motorlarının da sitenizi doğru bir şekilde yorumlamasını sağlamış olursunuz.
Dış SEO
İç Seo kısmını tamamladınız ve hala istediğiniz sonuçlara ulaşamadıysanız tek iç seo’su tamamlanan web sitesi sahibi yalnızca siz değilsiniz demektir. Bu durumda bir adım daha ileriye giderek arama motorlarının gözüne yazdığınız bloglarla girebilirsiniz. Hem web siteniz içerisinde yer alan blogunuz aracılığıyla hem de harici bir blog sayfası aracılığıyla sattığınız ürün ya da sunduğunuz hizmet hakkında yazılar yazabilir ve olası müşterilerinize bu yazılarınızla cevap verebilirsiniz. Özellikle Google müşterilerinize sunduğunuz bu hizmet yazılarını çok sever ve sizin için doğal bir pazarlama aracına dönüşür. Yapılan sorgularda sizin bu yazılarınızı dikkate alarak üst sıralarda çıkmanıza yardımcı olur ve potansiyel müşterilerinizi web sitenize kadar getirir.
Bu yazılanlar da sizin için ikna edici ve yeterli gelmediyse kurumsal SEO hizmeti veren bir şirkete başvurun.