Google Adwords Nedir?
Herhangi bir hizmet ya da ürünün arama sorgularında üst sıralara çıkması ve potansiyel alıcılara ulaşması için Google’a ücret ödenerek alınan hizmete Adwords diyebiliriz. Çok farklı şekillerde bunu tarif etmek mümkün fakat yapılan işin kısaca özeti bu şekildedir. Yapılan bu hizmetin temelini yalnızca üst sıralarda çıkmak ve bunun sonucunda da potansiyel müşterilerinizin size ulaşmasını sağlamak oluştursa da bunun marka için de getirileri oldukça yüksektir.
Ne İşe Yarar?
Satışını yaptığınız bir ürün ya da hizmeti kapınıza kadar gelen müşterinize satma imkanı sunan maliyeti en düşük pazarlama aracıdır. Konvansiyonel reklam mecralarından farklı olarak nokta atışı yapması açısından daha sağlıklı bir reklam türü olduğu gibi gereksiz harcamaların önüne geçtiği için de daha maliyetsiz bir reklam ve pazarlama aracıdır.
Nasıl İşler?
Arama motorlarında yapılan sorgular sonucunda sizin firmanızın web sitesinin olması müşteride güçlü bir marka imajı oluşturacağı için yapılan tıklamalar ürünlerinizin ya da hizmetlerinizin satışını internet üzerinden gerçekleştirmenize kolay bir şekilde olanak sağlar. Google, yapılan aramalarda en çok tıklanan bölgeleri ”kırmızı noktalar” diye tanımladığı bir grafikte ele almıştı ve bu grafiğe göre herhangi bir oran vermese de tıklamaların kabaca %80’ini ilk 5 sonuç oluşturuyor. Bu oranı göz önünde bulunduracak olursak yapılan Adwords çalışmalarının ne kadar elzem bir durum oluşturduğunu söylemeye gerek yoktur diye düşünüyorum. Her gün yapılan milyonlarca sorgular da reklamların ne kadar önemli olduğunu göstermesi açısından çok ciddi rol oynuyor. Hatta konuyla ilgili bir de araştırma sonucu paylaşacak olursam durumu sizin için biraz daha kolaylaştırmış olurum. Yapılan bir araştırmaya göre internet kullanıcılarının %84’ü bir ürünü sanal olmayan bir ortamda bile alacak olsa öncesinde bir internet araştırması yapıyormuş. Bu %84 gibi ciddi bir rakamın sorgularına, neden sizin de web siteniz takılmasın!
Örnek: Beyaz eşya satışı yapan bir mağazanız var ve siz yalnızca mağazanıza gelenlerle yetinmek istemiyor ve internet üzerinden de ürünlerinizin satışını yapmak istiyorsunuz. Örneğin ”buzdolabı” kelimesinde sizin de web sitenizin yapılan aratmalarda görünmesini istiyorsunuz ve bu anahtar kelimeye para yatırıyorsunuz. Yapılan ödemenin neticesinde de Google sizin de web sitenizi sorgularda gösterir ve siz de potansiyel müşterilerinizin sizi bulmalarını sağlamış olursunuz.