Instagram’ı tanıyıp, kullanıp da sevmeyen yoktur diye düşünüyorum. Belki de vardır? Bilmiyorum. 🙂 Görsel içeriğe odaklanması ile şuan dünyanın en popüler sosyal medya platformlarından bir tanesi olan instagramda ürünlerinizi satmanız için hangi yollardan geçmelisiniz bugün bu konuya değineceğiz.
Görsellik önemli! Evet önce dış güzelliği…
Aslına bakıldığında beyine hitap eden bilgilerin %90’ı da zaten görsellikle aktarılıyor ve görsel mesajlar yazılı mesajdan 60.000 kez daha hızlı bir şekilde beyinde işlem görüyor. Instagram tüm bu bilgilerle beraber günlük milyonlarca aktif kullanıcı sayısına ulaşmış durumda. Instagram’da düşünce ve fikirlerinizi fotoğraf ve video yoluyla filtreler kullanarak ve fotoğrafları yeniden düzenleyerek paylaşabilirsiniz. Instagram 2010 yılının Ekim ayında kuruldu ancak kurumsal olarak marka ve şirketler tarafından daha önce hiç kullanılmadığı kadar son dönemde kullanılmaya başlandı. Büyük markaların %59’u bu sosyal medya platformunu sosyal pazarlama stratejilerinde aktif bir şekilde kullanıyor. İçerik paylaşımından tutun da ürün ve hizmet tanıtımı, Instagram’a özel yapılmış tanıtım videolarına kadar değişik birçok yöntem ile bu platform kullanmak mümkün.
Peki, kurum olarak siz de marka ve ürünleriniz için Instagram’ı kurumunuzun online pazarlama stratejisine dahil etmeye hazır mısınız? Eğer hazırsanız, aşağıda Instagram’ı en etkin şekilde kullanabilmek için bu 5 adımı inceleyebilirsiniz.
1) Instagram profilinizi yaptığınız işe göre optimize edin.
Video ve fotoğraf paylaşımı yapmadan önce takipçilerinizin öncelikle sizin kim olduğunuzu tanımalarını ve ne iş yaptığınızı bilmelerini sağlayacak profilinizi oluşturun. Kurum profilinizi başkalarının da göreceği şekilde (open to public) yapın ki sizi takip etmek isteyenler profilinizi görebilsin. Hakkınızda olabildiğince bilgi paylaşmaya çalışın. Çok ciddi bir tanım yerine daha dikkat çeken ve eğlenceli bir profil oluşturabilirsiniz. Web sitenizin uzantısını paylaşmayı kesinlikle ihmal etmeyin. Kendi web sitenize trafik çekebileceğiniz ve aktif bir şekilde kullanıcıların sitenizi ziyaret edebilmelerini sağlayan tek yer paylaşacağınız bu uzantı olduğunu unutmayın.
2) Her paylaşımınızda mutlaka hashtag kullanın
Instagram’da içerik aramak ve aradığınız içeriğe ulaşmanın en etkili ve kolay yolu hashtag paylaşımıdır. En yeni ve güncel paylaşımlarınızı yaparken ilgili hashtag eklemeyi unutmayın böylece sizin ürünlerinizi arayan kullanıcılar rahatlıkla sizin profilinizi ziyaret edebilirler. Örneğin, ev yapımı kurabiye yapıp Instagram’dan bunun satışını yapıyorsanız mutlaka “#kurabiye” hashtag’ını kullanın. Hashtag’ı etkin kullanmanın bir diğer yolu da arama kısmında “#kurabiye” yazarak benzer ürün yapan ve satanları da bulabilirsiniz.
3) Hem bakmaya değer hem de eğlenceli içerik paylaşın
Asıl amacınız olan içerik paylaşımı yaparken bunun hem görmeye ve okumaya değer olmasına hem de eğlenceli olmasına dikkat edin. Marka ve ürününüz ile ilgili fotoğraflar paylaşırken ayrıca kurumunuz ile ilgili kültür ve çalışma ortamı hakkında içerikler de paylaşabilirsiniz. Çalışanlarınıza, çalışma ortamınıza, şirketinizdeki etkinliklere dair paylaşımlar yapabilirsiniz. Bu tamamen sizin üretkenliğinize bağlı.
4) Video paylaşımları ihmal etmeyin
Instagram video özelliği size, takipçilerinize eğlenceli içerik sunabilmeniz için 60 saniyelik bir paylaşım hakkı veriyor. Instagram’a özel reklam ve video paylaşımları yaparak ürün ve hizmetlerinize ait videoları paylaşabilirsiniz. Ayrıca, takipçilerinizin en çok merak ettikleri soruların cevaplarını video ile paylaşarak bu konudaki uzmanlığınızı kullanabilirsiniz. Her iki şekilde de takipçilerin VIDEO paylaşımları sevdiklerini unutmayın ve bu özelliği mutlaka kullanın.
5) Siz de takip edin
Sosyal medya platformu çift yönlü bir platformdur. Paylaşımlarınızla olan etkileşimi ve takipçi sayınızı arttırmanın bir yolu da içeriklerinize ilgi gösteren ve sizi takip eden kullanıcılarınızı da takip etmek ve onların da içerikleri ile etkileşim kurmaktan geçer.
Şunu da not olarak düşelim: Sürekli benzer paylaşımlar ve ardı ardına paylaşımlar yapmaktan uzak durun.
Bir daha yeni bir ürününüz çıktığında veya herhangi bir şirket içi etkinliğiniz olduğunda Instagram’dan paylaşmayı unutmayın! 🙂