Evet arkadaşlar epey uzun bir aradan sonra yine öğretici & eğitici yazılara devam etme kararı aldım. Bundan sonra sıkça yine birlikte olacağız. 🙂 Sizi çok fazla tutmadan konumuza başlayalım.
Instagram’da alışveriş özelliği nedir? Nasıl yapılır? Nasıl kullanılır?
Instagram alışveriş özelliği Türkiye’de aktif olduğu andan itibaren büyük ilgi gördü. Hali hazırda Instagram’dan satış yapan küçük büyük bir çok marka e ticaret sitelerine yönlendiren etiketler sayesinde Instagram’ı daha verimli bir şekilde kullanmaya başladılar. Instagram alışveriş özelliği açılması gereken daha doğrusu onaylatılması gereken bir özellik. Bunun için de çok karışık olmasa da biraz karışık bir süreç söz konusu. Biz sizler için Instagram’da alış veriş özelliği nasıl açılır, Instagram alışveriş özelliği onaylatma nasıl yapılır, adım adım araştırdık.
Adım adım Instagram alışveriş özelliği açma
Instagram üzerinden alışveriş yapılabilmesi için öncelikle işletmenizin belirli ülkelerde olması olması gerekir. İlk olarak Amerika, Kanada gibi ülkelerle başlayan bu özellik kademeli olarak Türkiye’de de kullanılmaya başladı. Henüz tüm markalar tarafından kullanılmasa da çok yakında e ticaret sitesi olan herkes kullanabilir hale gelecek. Instagram şimdi alış veriş yap butonunu aktif hale getirmek için;
- Hesabınız ticaret ilkelerine uyan bir işletme profiline sahip olmalıdır. Hesabınızı işletme profiline geçirin.
- Bu hesabın aynı zamanda bir Facebook işletme sayfası bulunması gerekmektedir. Eğer bu şekilde bir sayfanız yoksa Instagram hesabınız ile bağlantılı olarak bu sayfayı açın. İşletme sayfasında yaş sınırlaması, ülke sınırlaması ve satın alma mesajı bulunmamalıdır.
- Instagram işletme profilinizi size ait bir Facebook ürün kataloğu ile bağlamalısınız. Facebook kataloğu oluşturmak için iki yöntem izleyebilirsiniz. Birincisi Facebook sayfanıza bağlı bir mağaza oluşturabilirsiniz. İkinci yöntem olarak ise Business Manager ı kullanarak bir katalog oluşturabilirsiniz.
- Hesabınızın kontrol edilip onaylanması gerekecek. Eğer yeni bir katalog oluşturduysanız bu noktada kataloğunuz da kontrol edilecektir. Kataloğunuz onaylandıktan sonra hesabınız onaylanacaktır. Instagram shopping hesabı onaylaması kısa bir sürede gerçekleşse de bazen yoğunluktan dolayı gecikmeler yaşanabilir.
- Şimdi sıra Instagram ürün etiketlemede. “Instagram ürün etiketleme nasıl yapılır” sorusunun cevabı “adım adım yapılır”dır. Ürünleri etiketlemeye başlamadan önce Instagram uygulamasının son sürümünü kullandığınızdan emin olun. Bunun dışında telefonunuz da güncel olsun.
Instagram ürün etiketleme nasıl yapılır?
- Instagram işletme hesabınıza giriş yapın. Profilinizdeki üç nokta ya da çark işaretine dokunun.
- İşletme ayarları içerisinde alışveriş kısmına dokunun. Sonrasında devama tıklayın.
- Shopping on Instagram özelliği dahilinde kullanmak istediğiniz kataloğu seçin. Bu aşamadan önce kataloğunuzu oluşturmuş olmanız gerekmektedir.
- Katalog seçiminden sonra bitti işaretine dokunun.
- Bu noktadan sonra ürünlerini etiketleyebileceksiniz.
Instagram ürünleri görmek için dokun nasıl yapılır?
Şimdi sizlere adım adım Instagram alışveriş gönderisi veya hikayesi oluşturmayı anlatacağız.
- Instagram hikaye gönderisi ya da post oluşturun.
- Paylaş ekranına geldiğinizde ürünleri etiketle seçeneğine dokunun. Sonrasında ürün çıkartması/etiketini seçin. Hikayelerde ürün öne çıkarmak için ise çıkartma simgesine dokunduktan sonra ürün çıkartması seçeneğine dokunun.
- Sonrasında kataloğunuzdan etiketlemek istediğiniz ürünü seçmeniz gerekiyor. Etiketinizi ya da çıkartmanızı istediğiniz ürünün yanına sürükleyin.
- Oluşturduğunuz hikaye ya da gönderiyi paylaşın.
Unutmayın ki;
- Instagram hikayelerinde (storylerde) her hikayede sadece bir ürün çıkartması kullanabilirsiniz.
- Hikayeleri yayınladıktan sonra üzerinde düzenleme ya da değişiklik yapamazsınız. Düzenleme yapmak isterseniz hikayeleri silip yeniden oluşturup yeniden yüklemeniz gerekir. Hikayeleri oluştururken çıkartma metnini, rengini ve ürün adını düzenleyebilirsiniz.
- Tek bir Instagram postunda 5 ürüne kadar ürün etiketi ekleyebilirsiniz. Çoklu görsel postlarında ise 20 ürüne kadar etiketleme yapılabilir.
- Kataloglarınız güncellendikçe yeni ürünlerinizi de direkt Instagram alışveriş hesabınızda etiketleyebilir hale gelirsiniz. Kullanıcılar çanta işaretine dokunduklarında sizin belirlediğiniz ürün ismi, fiyatı ve bilgisini görürler. Bir gönderi postu ya da hikaye üzerinden direkt ürünün detayına ulaşabilirler. Burada detaylı bilgileri görebilir, benzer ürünleri görebilir satın almak isterse de alış veriş sitesine yönlendirilebilirler.
- Herhangi bir Instagram postunda hem insan hem de ürün etiketlemek mümkün değildir. Eğer herhangi bir iş birliği varsa burada ürünü post içerisinde etiketleyip kişiyi metinde mentionlayarak (bahsederek) etiketleyebilirsiniz.
Instagram alışveriş gönderimde etiketlemek istediğim ürün görünmüyor, neden?
Instagram alış veriş gönderilerinde ürün etiketleyebilmeniz için bu ürünün katalogda olması lazım. Eğer ürün katalogda olduğu halde etiketlerde çıkmıyorsa bu durumda ürün onaylanmamış demektir. Ürünün ilkeleri ihlal ettiği ya da tekrarladığı görünüyor olabilir.
Shopping on Instagram’ı nasıl kullanmak gerekir?
Burada hitap ettiğiniz ülke veya hedef kitlesine göre ayarlamalar yapmanız gerekir. Mesela global bir markaysanız dilinizi ona göre global olarak seçmelisiniz. İşletme profili istatistiklerinden hangi kitleye hitap ettiğinizi görebilir, para birimi seçimi ile dil seçiminizi ona göre yapabilirsiniz.
Instagram alışveriş özelliği onaylanmadı, neden?
Instagram’ın alışveriş özelliğinizi onaylaması için kataloğunuzdaki ürünlerin tamamının doğru ve eksiksiz bir şekilde girilmiş olması gerekir. Aynı zamanda belirtilen ticari ilkelere de uygun olması önemlidir. Eğer bir süre içerisinde hesabınız onaylanmazsa Instagram ile iletişime geçebilirsiniz. Hesabınızın onaylanmaması durumunda da nedenlerini soruşturabilir ve gerekli düzenlemeleri yapıp yeniden başvurabilirsiniz.
Instagram Alışveriş Reklamları ile alakalı gelişmeler yaşandıkça yine burada gerekli güncellemeler yapılacaktır. Takipte kalın, takipsiz de kalmayın 🙂
Buna ek olarak, tamamen gerçek ve aktif Instagram kullanıcıları satın almanız mümkün. Detaylara aşağıdaki link aracılığıyla ulaşabilirsiniz;
Merhaba,
Tüm işlemleri yaptım fakat hesap halen alışverişe onaylı gözükmüyor. Resmi şirketin hesabını onaylatmak istiyorum.
Business manager de instagrama bağlayamıyorum pasif durumda bağlama sekmesi. Nasıl yapabiliriz.
Murat bey merhaba,
Business Manager hesabınızda 3-4 farklı Instagram hesabı bağlıysa daha fazlasına izin verilmiyor olabilir.
Eğer çok sayıda Instagram hesabı bağlı değilse, Business hesabınızla katalog oluşturduğunuzdan emin olun lütfen.
İyi çalışmalar
benim hesabımda bulunduğunuz bölgede bu özellik kullanılmamaktadır diyor. Türkiye’ye henüz gelmedi mi, nasıl çözebilirim?
Merhaba Firma olarak instagramda onaylanmış hesabımızdan bu özelliği kullanıyorduk fakat birgün ayarlar > işletme sekmesi altındaki alışveriş sekmesi kayboldu ve özelliği kullanamıyoruz. Özelliğin Türkiye için durdurulduğunu düşünmüştük ama bazı instagram işletme hesaplarının halen kullanabildiğini görüyoruz.
sebebini merak ediyoruz. Bilgi verebilirseniz çok sevinirim .
Aynı sorundan bende muzdaribim. özüm bulabildiniz mi ?
Tesekkur ederiz cok güzel bir paylaşım olmuş
Bunların hepsi zaten facebook ve instagram yardım merkezinde yer alıyor. Sorun Türkiye’de shopping bölümünün açılmamış olması. Siz denediniz mi daha önce oluyormuş gibi makale oluşturmuşsunuz ama herkes aynı sorundan müzdarip, dönüş sağlamamışsınız?
Merhaba, Facebook ve Instagram yardım merkezleri kaynağımız olmasa zaten böyle bir şeyi biz oluşturamayız Kübra hanım 🙂 Tüm aşamaları tamamladıktan bir süre sonra shopping özelliği için ikinci kez başvuru yapmanız istenecek. Bu başvuruyu yaptıktan sonra tekrar onay beklemeniz gerekiyor. Evet Türkiye’de her firma için aktif edilebilen bir özellik değil. Birkaç bilinen markaya bu özelliği tanımlayabildik ama her firmaya maalesef onay alamıyoruz. Ancak yakın bir tarihte Türkiye’de tamamen açılacağı bilgisini aldım. Bilginize sunar, iyi günler dilerim.