Home E- Haber Rakiplerinizin Müşterilerini Nasıl Kazanırsınız?
Rakiplerinizin Müşterilerini Nasıl Kazanırsınız?

Rakiplerinizin Müşterilerini Nasıl Kazanırsınız?

0

Rakiplerin Müşterilerini  Nasıl Çalarsınız?

Cevap: Rakiplerin sahip oldukları müşteri verilerine sahip olur ve onların dijital mecralardaki davranışlarını bilirseniz onları çalabilirsiniz.

1- Rakiplerinizin Facebook Takipçilerini Çalın

Geçtiğimiz sene Amerika’da beta sürümü tanıtılan Facebook’un Graph Search özelliği dünya reklamcılık sektörünün bugüne kadar gördüğü en iyi hedefleme özelliklerine sahip.

Türkiye’de kullanımı henüz mümkün olmasa da bir iki değişiklikle Türkiye’de de kullanılabileceğini fark ettim.

Öncelikle Facebook’ta ayarlar’a giriyorsunuz ve oradan ‘’Dil’’ kısmını ‘’English (US) olarak değiştiriyorsunuz.

ingilizce

Sonra aşağıdaki hedeflemeleri yaparak arama yapabilirsiniz.

Not: Graph Search Türkiye’de kullanılamadığı için sadece İngilizce olarak arama yapılabiliyor. Örnekte Antalya’da yaşadığım için burada bilinen bir kafe olan Mid-Point’in Facebook sayfasını örnek alıyorum.

a. Pages liked by people who like (… sayfasını beğenenlerin beğendiği diğer sayfaları gösterir )

pages-liked-by-people-who-like

b. Pages liked by people who like …. and ….. ( iki sayfayı da beğenenlerin beğendiği diğer sayfaları gösterir )

pages-liked-by-people-who-like_2

c. Groups of people who like …

groups-of-people-who-like-Midpoint

 

d. Eğer şehir kırılımı eklemek isterseniz ‘’pages liked by people who live in Antalya’’ yazarak arama yapabilirsiniz.

2- Bit.ly ile Rakiplerinizin Hangi İçeriklerinin En Çok Paylaşıldığını Bulun, Takipçilerinin Hangi Ürünlere İlgi Gösterdiğini Keşfedin

Link kısaltma servisinin bir veri güvenliği açığı mıdır bilmiyorum fakat bir gün bir markanın Facebook sayfasında paylaşılan linkin kaç kere tıklandığını merak ederken bu yöntem aklıma geldi.

Bit.ly’e girdim ve Facebook sayfasına paylaşılan kısaltılmış bit.ly URL’sini aşağıdaki gibi arama çubuğuna yapıştırdım, örnek olarak Hepsiburada’yı alıyorum.

hepsiburada_bitly-300x239 hepsiburada_bitly2-300x181

 

Daha sonra view stats’a tıkladım ve karşıma da hepsiburadanın ilgili linkinin kaç click aldığı çıktı.

hepsiburada_bitly3-300x162

Bu inanılmaz yöntemi rakiplerinizin hangi ürünün kaç click aldığını görmek için kullanabilir, çok iyi click alan ürünleri siz de benzer resimlerle paylaşabilirsiniz.

Mükemmel değil mi?

 

3- Google Advanced Search

Bana şu anda internet siteniz için ne yapabileceğinizi sorsanız ya da ürününüzü nasıl tanıtabileceğinizi sorsanız tek kelimeyle ‘’Dijital PR’’ derim.

Bloggerlar, haber siteleri, gazeteciler ile iyi ilişkiler geliştirmek ve ürününüzen bahsettirmek diğer tüm yöntemlerden daha etkili olabilir.

Siteleri bulmak için google advanced search’e girip rakibinizin ismini yazarak onlar hakkında Google’ın son bir haftada indekslediği içerikleri bulabilirsiniz.

Rakiplerinizden bahseden internet sitelerinin sizden de bahsetmesi oldukça olasıdır, bunun için onların kim olduğunu bilmeniz ve onlarla iletişime geçmeniz gerekiyor.

Rakipleriniz nerede konuulduysa, kimle röportaj yaptıysa, hatta hangi kampanyayı yapıyorsa bilgi sahibi olmanız mümkün olabilir.

Dijital araçları kullanarak rakiplerin sinirini bozmak ve müşterilerini çalmak bu şekilde mümkün olabilir, değil mi?

Ebruli "Hakkımda bilgin yoksa fikrin de olmasın."

LEAVE YOUR COMMENT

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir