Home E- Haber Dijital Pazarlama ve Dijital Reklamcılık
Dijital Pazarlama ve Dijital Reklamcılık

Dijital Pazarlama ve Dijital Reklamcılık

0

Dijital pazarlama terimi ilk olarak 1990 lı yıllarda kullanılmaya başlandı. 2000 ve 2010 lu yıllarda dijital pazarlama, müşteri ile ilgili daha etkili iletişim sağlayabilmek için kullanılan bir metot halini aldı.

Dijital medyanın hızlı gelişimi reklam ve pazarlama için yeni fırsatlar ve yollar yarattı.Dijital medya, kullanıcıya erişmek için cihazların çoğalması ile alevlenmiş, bu da dijital reklam dünyasını gerçek bir büyümeye götürmüştür.

2012 ve 2013 istatistiklerinde dijital pazarlama, geleneksel pazarlama yöntemlerine göre daha tercih edilir olduğu görülmektedir.

Dijital pazarlama terimi genellikle ‘online pazarlama’, ‘internet reklamcılığı’ veya ‘web pazarlama’ olarak da adlandırılır. Genellikle ‘dijital pazarlama’ özellikle bazı ülkelerde daha çok kullanılarak zaman içerisinde  popülaritesi artarak büyümüştür. ABD’de’online pazarlama’ İtalya’da özellikle 2013 yılından sonra, web pazarlama ‘olarak kullanılırken; İngiltere’de ve dünyada,’ dijital pazarlama ve dijital reklamcılık ‘en yaygın terim haline gelmiştir.

Dijital pazarlama ile ilgili olarak en son gelişmeler şunlardır:

Segmentasyon (bölümleme): B2B ve B2C sektörlerinde ve de başka pazarlara hedeflemek için, dijital pazarlama içinde segmentasyonlar oluşturulmuştur.

Bu bağlamda dijital pazarlama da en önemli faktörlerden biriside hedefleme yapılabilmesidir. Kullanıcı hedeflemesi ile yatırım getirisi ve maliyetler dengelenebilir.Bu nedenle dijital pazarlamada hedefleme önemli bir kavram haline gelmiştir. Günümüzde  çeşitli reklam hedeflemeleri yapılabilmektedir. Bir çok dijital medya aracı ve reklam platformu kullanılarak , (SAP C4C, Microsoft Dynamics ve Salesforce CRM ve de Facebook Reklam veya Google Adwords kampanyaları, ya da sofistike SCRM (sosyal müşteri ilişkileri yönetimi) yazılımları aracılığıyla, ödenen reklam yoluyla müşterilere ulaşılabilmektedir.

Çevrim içi Davranışsal Reklam: Bir kullanıcının ilgi ve tercihlerine uygun reklamlar sunmak amacıyla, belirli bir cihaz üzerinde ve farklı, alakasız web siteleri arasında, belli zamanlarla bu kullanıcının çevrim içi etkinlikleri hakkında bilgi toplama uygulamaları anlamına gelir.

Çok kanallı iletişim: Push and pull mesaj teknolojileri sayesinde birlikte kullanım sağlanabilir.  Örneğin, bir e-posta kampanyası bir içerik indirmek için bir banner reklam veya bağlantı içerebilir.

Dijital medya pazarlama ve reklam yöntemleri olarak, şu yöntemler sayılabilir:

Tanıtım reklamcılığı
Web banner reklam
Çerçeve reklam
Pop-up / pop-under
Floating  reklam
Expanding reklam
Trick banners
Metin reklamlar
Arama motoru pazarlama (SEM)
Arama motoru optimizasyonu (SEO)
Sponsor arama
Sosyal medya pazarlama
Mobil reklam ve pazarlama
E-posta reklam ve pazarlama
Sohbet içi reklam
Çevrimiçi seri ilan
Adware
Affiliate pazarlama
İçerik Pazarlama

ve daha bir çok yöntem sayılabilir.

Genel olarak internet reklamcılığında ödeme yöntemleri olarak da şu yöntemler kullanılır:

CPM (binde maliyet)
TBM (tıklama başına maliyet)
CPE (angajman başına maliyet)
CPV (görünüm başına maliyet)
Diğer performansa dayalı ödeme
Sabit maliyet

Online reklamcılığın ve dijital medyanın faydaları:

Değişebilir maliyet: Azaltılabilir ve optimize edilebilir maliyet ayarlamaları sayesinde, çevirim dışı reklam maliyetlerine oranlarına kıyasla daha hesaplı olmasının yanı sıra, Dijital reklamlar özellikle sosyal medyada düşük maliyetli reklamlarla büyük kitlelere ulaşabilmektedir. Dijital medya diğer klasik reklam araçlarına göre kıyaslandığında getiri oranı daha yüksektir.

Ölçülebilirlik: Online reklam verenler , reklamların etkinliği hakkında potansiyel ve eylemsel anlamda verilere ulaşabilir ve gözlemleyebilirler.Reklamların etkinliği hakkında veri toplayabilir ve hangi reklamlarının dönüşün ile sonuçlandığı hakkında verileri sunabilirler.Bu veriler ışığında reklam kampanyalarının geliştirilmesine yardımcı olur.

Biçimlendirme: Reklam verenlerin kendi promosyon mesajlarını sunabilmek için kullanabilecekleri çok fazla sayıda görüntü, video, ses, metin, bağlantı gibi görsel ve işitsel pek çok araçtan faydalanabilirler.

Hedefleme: Yayıncılar, reklamverenlere reklam için özelleştirilebilir dar segmentasyon seçenekleri sunarak, reklam vereni belli coğarfik ve demografik özelliklere göre ilgili reklam kitlesi ile buluşturabilirler. Böylece istenmeyen gereksiz reklam yayınlamaktan kurtulup direk olarak belirlemiş olduğunuz hedef kitlenize en doğru reklamları ulaştırabilirsiniz.

Kapsam: Dijital reklamlar sayesinde küresel pazarlara ulaşabilir ve hatta çevirim dışı olarak da satış yapabilirsiniz.

Hız: Reklam tasarımı tamamlandıktan sonra, dijital reklamlar hemen yayınlanabilir. Dijital reklamların teslimi; yayıncının yayın takvimine bağlı olması gerekmez. Ayrıca, online reklamverenlerin değiştirebilir veya çevrimdışı muadillerine göre daha hızlı reklam değişikliğine gidebilir.

Artık günümüzde işletmeler için dijital pazarlama ve online reklamlar vazgeçilmez bir kanal haline gelmektedir.Dijital pazarlamanın en cazip tarafında belirlenen reklam bütçeleri tarafından hareket edilebilmesidir.Dijital pazarlama ve online reklam konusunda bir uzmandan yardım almanız; sizi en az maliyet harcayarak; en doğru sonuçlara taşıyacaktır. Bu nedenledir ki; kendinize bir dijital medya uzmanı yada danışmanı edinmeniz en doğru tespit olacaktır.

Ebruli "Hakkımda bilgin yoksa fikrin de olmasın."

LEAVE YOUR COMMENT

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir