SEO mu, AdWords mü? Hangisi Daha İyi?
SEO, web sitenizin içeriklerini arama motorlarına uygun bir şekilde ayarlama yöntemidir. SEO veya Arama Motoru Optimizasyonu organik veya doğal arama sonuçlarında yükselmenizi sağlar. SEO web sayfalarınızı belirli anahtar kelime terimlerine göre optimize eder. SEO’nun açılımı Arama Motoru Optimizasyonu yani İngilizcesi Search Engine Optimization. SEO, web sitenizi ürün veya hizmetinizle, işinizle ilgili sorgulara göre arama motoru sıralamasında yükselterek trafik kazandırma sürecidir.
Adwords, reklamınızı Google arama sonuç sayfalarında üst tarafta ya da diğer Affiliate web sitelerinde yer almasını sağlayan diğer internet (çevrimiçi) pazarlama alternatifidir. Belirli bütçe karşılığında internet kullanıcılarının arama sorgularına göre reklamınızı onlara gösterebilirsiniz. Ziyaretçi reklamınıza tıklar ve sitenizi ziyaret ederler. Reklam verenin reklamına her zaman biri tıkladığında para öder, çünkü AdWords tıklama başına ödeme yöntemiyle çalışır. Aşağıda doğal veya organik arama sonuçları ve ücretli AdWords arama sonuçları arasındaki farklar yer almaktadır. Şimdi birlikte inceleyelim;
SEO ve AdWords Arasındaki Farklar
- Organik arama sonuçlarında tıklama başı ücretsizdir ancak AdWords’te tıklama başı para ödüyorsunuz.
- AdWords anında kapatılıp açılabilir ancak SEO’nun arama sonuçlarındaki etkisi çok uzun sürebilir.
- AdWords işinizi arama sonuçlarında görüntüleyerek daha fazla ya da daha az güvence altına alabilir. İnsanlar sizi, ürün veya hizmetinizi, işinizi birçok yöntemle arayabilir. Organik arama sonuçlarında yükselmeniz pek kolay değil (tabi eğer SEO ile ilgili bilgi ve deneyiminiz yoksa) ancak AdWords ile işinizi garanti altına alabilirsiniz (fakat bu kez de reklamlarınız için sürekli para harcamak zorunda kalırsınız).
- SEO, web sitenizle ilgili yüksek trafikli anahtar kelimelerinizi hedefler.
- AdWords reklamları organik sonuçların en üstünde yer alır. Fakat 20-30 milyondan fazla internet kullanıcısı tarayıcılarında reklam engelleme eklentisi kullanır, tabi teknoloji meraklıların çoğu da bu eklentiyi kullanır, dolayısıyla eğer ürün veya hizmetiniz teknoloji ile ilgili ise çok önemli müşterilerinizi kaçırabilirsiniz.
- AdWords, Google reklamlarına kayıtlı web sitelerde, Google Arama Motorunda ve Google Ortaklık Sitelerinde çalışır.
- AdWords satışlarınızı ve ilanlarınızı hızlı bir şekilde oluşturur.
- AdWords’te kurallara aykırı davranırsanız uyarı vermeksizin hesabınızı kalıcı bir şekilde askıya alır, aynı zamanda AdWords’te her ürünü pazarlayamazsınız.
- Eğer SEO’nun etkisi azalırsa belli bir zaman sonra web site sıralamada yavaş yavaş düşmeye başlar.
- Google AdWords’ün en önemli rakipleri Yahoo! Search Marketing ve Microsoft adCenter’dir.
- SEO aynı zamanda web sitenize gelen bağlantıların kalitesini ve miktarını optimize eder.
- AdWords, kampanyanızı başlattıktan sonra sitenize hemen trafik çekmeye başlar. Bu yeni siteler ve mevsimlik ürün veya hizmetler için uygundur.
Yukarıdaki yazıdan da anlaşıldığı gibi, AdWords ve SEO birbirinden farklı araçlardır. Müşterilerim genelde AdWords ve SEO arasında tercih yapmakta zorlanıyor, ancak arama motoru optimizasyonunu merak ederek birkaç ay SEO’ya da yatırım yapıyorlar. Eğer SEO, AdWords’ten daha iyi sonuç çıkarırsa reklam harcamalarından kurtulur ve küçük bir ücret karşılığında düzenli olarak arama motoru optimizasyonu paketlerimizden yararlanıyorlar. Eğer siz de reklam harcamalarından kurtularak SEO ile başarıya ulaşmak istiyorsanız o zaman hemen benimle iletişime geçin, sitenizi zirveye taşıyalım, sektörünüzün öncüsü olun! 🙂