Holistik (Bütünsel) SEO Nedir?
Holistik SEO nedir? Holistik SEO’nun diğer SEO çalışmalarından farkı nedir? Holistik SEO çalışması yaparken nelere dikkat edilmelidir?
Geleneksel SEO’ya Veda. Yeni Trend “Bütünsel SEO”
Günümüzde bir çok firmanın kullandığı, bilmeyenlerin dahi bir kulak aşinalığı edinmiş olduğu SEO konusu her geçen gün yaşadığı değişikliklerle karşımıza çıkmaya devam ediyor. Google’ın algoritma değişikliklerine hızla ayak uydurmaya çalıştığımız bu günlerde yeni bir kavramla daha karşı karşıyayız. Bahsi geçen Holistik SEO konusu kelime anlamının da ifade ettiği üzere bütünsel SEO anlamına geliyor. Yapılan SEO çalışmaların tüm mecralarda bir bütünlük içerisinde değerlendirilmesi ve uygulanması kapsayan bu SEO çalışması geleneksel SEO çalışmalarında uygulanan bazı teknikleri kapsamasının yanı sıra daha detaylı bir hale de getiriyor.
Bu güne dek SEO uzmanları her ne kadar kullanıcıya yönelik SEO çalışmaları yapsalar da arka planda her zaman öncelik verilen konu arama motorlarına daha hoş görünme ve yükselme kaygısı ile yapılan çalışmalar olarak karşımıza çıkıyordu. Fakat Holistik SEO artık bize diyor ki daha fazla kullanıcı odaklı olmalısın. Buna bağlı olarak da geleneksel SEO tekniklerinin ötesine geçilerek Holistik SEO çalışmaları yapmaya başlamalıyız.
Holistik SEO Çalışması İçin Yapılması Gerekenler Nelerdir?
- Web sitesi için kullanıcı odaklı olan bir link yapısı oluşturulmalıdır.
- Anahtar kelime seçiminde kullanıcı beklentilerini karşılayacak nitelikte kelimeler kullanılmalıdır. Ve anahtar kelimeler 2 kelimeden daha uzun olan anahtar kelimeleri seçmeye özen gösterilmelidir.
- Web sitesi içerikleri sürekli olarak güncel tutulmalıdır ve kaliteli içerik paylaşmaya dikkat edilmelidir.Bu işlemin kullanıcı açısından olduğu kadar Google açısından da faydalı olduğu unutulmamalıdır. Siteniz ne kadar sık güncelleniyorsa Google botları web sitenizi o derece daha fazla ziyaret edecektir. İçeriğiniz ise ne kadar kaliteli olursa kullanıcılar web sitenizde daha fazla kalacaklardır.
- Sosyal medya ve Adwords’den destek alınmalıdır.Diğer dijital kanallarda da web sitesinde paylaşılan linklerin çıkışları yapılıyor olmalıdır.
- Sosyal medya butonları web sitesinde görünür ve belirgin olmalıdır.Ziyaretçilerin sosyal hesaplara da kolay ulaşabilecekleri şekilde konumlandırılmalıdır.
- Firmanın hizmet verdiği sektör ve rakipleri iyi analiz edilmelidir.Rakip web siteleri incelenerek rakiplerden daha farklı ve daha fazla kullanıcı odaklı olan yapı kendi web sitenize entegre edilmelidir.
Yukarıda sayılan maddeler asıl olarak geleneksel SEO çalışmalarında zaten uygulanmaktadır. Fakat Holistik SEO açısından bu uygulamalar daha detaylandırılarak yapılmaktır. Başta da belirttiğimiz gibi Holistik SEO uygulanırken adından da anlaşılacağı üzere bütünsellik ön planda olduğundan dijital kanalların bir çoğunluğunda eş zamanlı olarak hareket edilmelidir. Adwords reklamcılığı ve sosyal medyadan da destek alınmalıdır. Sitede mevcut olan paylaşımların link çıkışları sosyal medya ve Adwords çalışmaları ile de paylaşılmalıdır.
Maddeler halinde Geleneksel SEO ve Bütünsel SEO (Holistik SEO) yaklaşımları
Geleneksel SEO Yaklaşımı
- Backlink inşaasını arama motorları odaklı oluşturma
- Anahtar kelimeleri arama motoru odaklı yerleştirme
- Bir ya da iki kelimeden oluşan anahtar kelimeler seçerek yüksek aranma hacminden fayda sağlanması
- Siteye ulaşan trafiği arttırmayı amaçlarken kullanıcı ilgisini çekebilecek içerik yerine arama botlarının ilgisini çekmeye çalışmak
Bütünsel SEO Yaklaşımı
- Backlink inşaasını olabildiğince kullanıcı odaklı oluşturma
- Anahtar kelimeleri kullanıcıların beklentilerini karşılayacak şekilde yerleştirme
- Arama hacmi düşük olmasına rağmen İki kelimeden daha uzun olan kelime öbekleri kullanımı ile kullanıcıların aradıkları bilgiyi sunmak.
- Siteye gelen kullanıcıların iyi bir deneyim elde etmesini amaçlayarak güncel ve ilgi çekici içeriğin hazırlanması
Sonuç olarak Holistik SEO adından da anlaşılacağı üzere bir bütünlük demek ve bu bütünlüğü sağlarken mümkün olduğunca tüm dijital kanalları kullanmak web siteniz için artı değer demek oluyor.
İyi çalışmalar!
Merhaba konunuz çok yararlı tebrikler.
Niş anahtar kelimeler ile yapılan çalışmalarla aslında yıllar evvel kullanıcı odaklı çalışmaya başlamamız gerektiğini anlamıştık.