Google Adwords mü SEO mu?
İnterneti bir pazarlama aracı olarak kullanmayı düşünen her web sitesi olan işletmenin merak ettiği bir konu olan SEO mu Adwords mü sorusunun cevabını vermek gerçekten güç. Özellikle henüz hiçbir harcama yapmamış olan şüpheci firma sahipleri için bu yeni bir soru işareti yaratıp zaten şüphede olan firma sahiplerini düşünme sürecine sokup eylem noktasına geçmelerini engelliyor.
Değerlendirmeyi yapmadan önce sorunun ne kadar doğru olduğuna bakmamız gerekiyor. Her ikisi de kendi içinde avantajları olan internetin belki de en efektif pazarlama araçları arasında yer alıyor. Sıklıkla internet üzerinden yapılan pazarlama harcamalarının büyük bir bölümünü oluşturan SEO ve Google Adwords arasındaki temel birkaç farka bakmak gerekirse;
SEO | Google Adwords |
Getirisi uzun sürelidir | Harcamanın yapıldığı saniye karşılığını alırsınız. |
Zordur | Daha kolaydır |
Uzun vadede daha karlıdır | Siz verdikçe o alır. Doymaz. |
Her saat gösterir. | Paranız kadar konuşursunuz. Paranız bittiğinde bal kabağına dönersiniz. |
Uzun sürede daha karlıdır | Kısa sürede daha karlıdır. |
Tahtınız kolay kolay sarsılmaz. | Bir rüyadır gelip geçer. |
Yukarıdaki maddeleri toplarlamak gerekirse;
Google Adwords’e yapılan harcamaların karşılığını paranız Google’a geçtiği an almaya başlarsınız. Bu bir bakıma SEO’dan daha kısa sürede ve daha ikna edici olması açısından kullanıcıların dijital pazarlamaya olan güvenini arttırması nedeniyle daha önemlidir. Ve bir bakıma SEO’ya giden yolun da kapısını reklamverenler için açmış olur. Google Adwords SEO’ya oranla nispeten yönetilmesi daha kolay ve süreci takip açısından da daha esnektir. İstediğiniz zaman reklam harcamasını açabilir istediğiniz zaman kapatabilirsiniz.
SEO’ya gelecek olursak da, SEO Google Adwords’e göre uzun vadede çok daha karlı bir pazarlama aracıdır. İnternet kullanıcılarının büyük bir çoğunluğunun Google Adwords kampanyasından haberleri olduğunu hesaba katarsak web sitenizin organik(SEO) olarak üst sıralarda yer alması ziyaretçilerin de daha çok ilgisini çeker. SEO’nun Adwords’den en büyük farklarından biri ise bütçenizin bitmesi gibi bir kaygınız olmaz ve günün her saatinde hak ettiğiniz üst sıralarda yer alırsınız. Tabi bu Adwords’de pek mümkün değil. Yaptığınız harcama kadar Google’da var olursunuz ve bütçeniz bittiğinde de tıpkı Pamuk Prenses’deki at arabasının bal kabağına dönüştüğü gibi web siteniz de eski haline döner.
Özetle;
Her iki araç da kendi içinde avantajlara ve dezavantajlara sahip önemli olan bütçenizin ne boyutta olduğu ve sabrınızın da ne ölçüde olduğuyla ilgili. Kısa süre içerisinde bir dönüş bekleniyorsa Google Adwords daha karlı ve hızlı sonuç alınması açısından faydalı olabilir. Fakat benim bütçem de sabrım da var diyorsanız SEO uzun vadede daha avantajlı bir durum gibi görünüyor.
Tabi ki ne Google Adwords ne de SEO birbirlerinin yerine geçemez. Biri diğerinden üstün olmadığı gibi her ikisine de birbirinin tamamlayıcısı olarak bakmak daha faydalı bir yöntem olur…